.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خسارت 3ميلياردي به جنگل‌هاي مازندران پس ازآتش‌سوزي

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: ۱۹۳ هکتار از جنگل‌های مازندران دچار خسارت آتش‌سوزی سطحی شد.

هادی خنجری با اعلام اطفای کامل آتش‌‌سوزی‌های جنگل‌های مازندران در دو حوزه منابع طبیعی نوشهر و ساری بیان داشت: آتش‌سوزی‌های اخیرسطحی بوده ودر ۱۹۳ هکتار اراضی جنگلی مازندران که طعمه حریق شد به درختان این مناطق آسیب جدی نرسید.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با تاکید بر اینکه در برآورد اولیه حدود ۳ میلیارد تومان خسارت به جنگل‌های مازندران وارد شده است، ارزیابی نهایی خسارت‌های آتش‌سوزی را منوط به اجرای کامل نقشه‌برداری دانست.
او با اعلام اینکه خسارت‌های سطحی و ریالی مربوط به خسارت‌های محسوس می‌شود، خسارت‌های نامحسوس این آتش‌سوزی را در حوزه گردشگری، اکولوژی و زیست محیطی دانست که توسط کارشناسان در حال بررسی است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر نیزهیچ نوع خسارتی دربر نداشته است.

خنجری با اشاره به اینکه این بارندگی‌ها کمبود آب کشاورزی مازندران را تا حدودی برطرف کرده است، خاطرنشان ساخت: بارندگی‌های اخیر موجب تسریع در خاموش کردن آتش‌ جنگل‌های شمال شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره علت آتش‌سوزی‌ها با اشاره به اینکه فقط عوامل طبیعی موجب آتش‌‌سوزی نشده است، کم اطلاعی حاشیه‌نشینان و روستانشینان جنگل را در آتش‌سوزی‌ها موثر دانست.

وی با اعلام اینکه آتش‌ زدن علف‌های هرز نیز به آتش‌سوزی‌های وسیع تبدیل می‌شود‌، از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای فعالان اجتماعی روستاها واعضای شوراهای اسلامی روستاها، دهیاران خبر داد.

خنجری از دهیاران به عنوان مدیران حوادث در روستاها نام برد و اظهارداشت: قطعاً همکاری شوراها، دهیاران، حاشیه‌نشینان و تک خانوارهای جنگل نشین می‌تواند در اطلاع‌رسانی به موقع حوادث و مهار آتش‌سوزی‌ها موثر باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.587 seconds.